האזינו: "מועצת החכמים תתכנס בקרוב ותפעל בשיתוף פעולה עם המועצות"

דוד קורצווייל No Comments on האזינו: "מועצת החכמים תתכנס בקרוב ותפעל בשיתוף פעולה עם המועצות"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ש"ס אריה דרעי שוחח היום עם גואל ועקנין ביומן הצהריים של קול חי על הנושאים העומדים על הפרק.

על הסערה: "יצאתי היום משכונת הר נוף, כל תושבי השכונה ולמעשה כל תושבי ירושלים, מי שהחנה את הרכב ביום רביעי בלילה לא יכול לחלץ אותו. השלג המפולס הפך למחסום רכבים. לי יש נהג שבא מבחוץ עם הרכב ובכל זאת לקח לי מהר נוף לכנסת במקום 10 דקות שעה ו-20 דקות. ח"כ דוד אזולאי כבר 3 שעות בכניסה לירושלים ולא יכול להיכנס, בית חולים שערי צדק סגור כי לא חילצו משם מכוניות שחוסמות את הכניסה. לדעתי ייקח עוד כמה ימים עד שיחזרו הלימודים. המדרכות לא פונו והן הפכו להחלקה על הקרח. היו צריכים להתכונן מראש, לעשות עוצר בעיר".

על סערת הגיוס: "מועצת חכמי התורה של ש"ס תתכנס בימים הקרובים. כעת אנו עובדים על תאריך ומיקום, ותכריע יחד עם מועצות גדולי התורה בכל נושא ההתייצבות בלשכות הגיוס. המועצה גם תדון בנושא הסנקציות שעתידות לבוא. זה תפקיד רבותינו. יצטרכו כל גדולי ישראל וזקני ראשי הישיבות להחליט מה עושים". לשאלת המראיין מה עדיף סנקציות פלילייות או כספיות, השיב דרעי "זה לא בידנו אלא תלוי בהחלטת הכנסת. איך להתמודד עם ההחלטה זו שאלה שגדולי ישראל יצטרכו להכריע".

על המצב בקואליציה: "אף אחד לא עומד לצידנו, גם לא הבית היהודי שמדברים גבוהה גבוהה ובסוף הם מסבירים שלפיד לא מסכים. גם עם אנשי תקומה אני לא רואה הרבה הבדל. צריך לומר שאיילת שקד עושה עבודה טובה אבל בסופו של יום איש מהם לא ילך נגד לפיד. לא נתניהו ולא הבית היהודי… יהיו הסברים ותירוצים על פחד מקואליציה חילופית… אבל המציאות תישאר. יש אפליה נוראית: בחור בישיבה חרדית מקבל 250 ש"ח בחור בישיבה ציונית מקבל 100 ש"ח ובחור מישיבת הסדר מקבל 1200 ש"ח. בעוד כמה חודשים זה יהי יותר גרוע".

על הנעשה באלעד: "אני הייתי הראשון שצלצל לישראל פרוש ובירך אותו על ניצחונו, אנו לא מפריעים למועצה, אנו הודענו שאנו רוצים להיות בקואליציה רק רוצים לקבל תפקידים לפי הכוח היחסי במועצה. אומר ראש העיר יש לי התחיובהות מוקדמות והוא לא מוכן להבין שאין לו אפשרות לקיים אותם כי הוא חשב שהוא יהיה הרוב וכעת הוא לא הרוב. אשמח לשיתוף פעולה עם כולם ואישב עם פרוש ברגע שירצה".

 

האזינו לדרעי משוחח עם גואל ועקנין:

 



0 תגובות